תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק

תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק

תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק

תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק אינה עבודה לחובבנים. לפני שניגשים לפעולה זו יש לבדוק שני פרמטרים בעלי קדימות בסולם האשמות לאי היכולת להטעין את מחשב המקבוק שלכם. תחילה יש לבדוק את סוללת המחשב ובמידה וזו נמצאה תקינה יש לוודא כי מתאם ה AC אינו הגורם לתקלה. אגב, אמנם מתאם AC נשמע כמו שיגור טיל בליסטי לחלל, אך אף על פי שיש לו שם מפוצץ, מדובר בסה"כ בפין החיבור של המטען לשקע הטעינה במחשב. כמה קטן – ככה בעייתי.

במידה ושתי הבדיקות לעיל נמצאו תקינות כנראה שיהיה צורך לבצע תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק שברשותכם.

כמה עובדות בסיסיות על שקע טעינה למקבוק

שקע טעינה של מקבוק מולחם ללוח האם של המקבוק שברשותכם; על כן במקרה שבו יש צורך לבצע תיקון שקע טעינה של מחשב מקבוק בלפטופ שלכם, נדרשת עבודת נמלים ורצוי מאוד שביצועה יעשה על ידי מומחים בתחום המחשוב הנייד. פירוק לא נכון או חסר ניסיון של שקע טעינה עשוי להסתיים בגרימת נזק ללוח האם ולשבירת חלקים פנימיים במחשב. יש צורך בעדינות מרבית ובשימוש זהיר במלחם על מנת לנתק את שקע הטעינה מלוח האם והלחמת שקע טעינה מקורי תחתיו בחזרה. טיפול נכון על ידי אנשי מקצוע יבטיח תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק שהוא בגדר שחזור למקורי תוך שימוש במוצר מקורי של אפל ולא בתחליפים אשר כבר בטווח הקצר יגרמו למחשב הנייד שלכם לתקלות אשר עלולות להביא להשבתתו של המחשב.

מהן הסיבות להינזקות שקע טעינה במחשב מקבוק?

תחילה יש לשים את הדעת כי מחשב מקבוק כמו כל לפטופ אחר הינו מחשב נשיאה אישי אשר רבות הושקע בעיצוב שלו על מנת שיהיה קליל ואטרקטיבי באותה מידה שבה הוא אמור להיות פרקטי. מאחר שכך, יש להתנהל עימו ברגישות ולא למשוך את המטען שלו מנקודת החיבור של שקע הטעינה באגרסיביות מאחר שבאופן זה נגרם נזק לשקע הטעינה ועם הזמן הוא פשוט זז ממקומו או נשבר. סיבות נוספות לתקלות בשקע הטעינה של מחשב המקבוק הינן: נפילת המחשב על אזור זה בזמן שהיה מחובר למטען, שימוש במטען לא מקורי אשר מעבר לכל הסיבות שבעבורן יש להימנע משימוש במטען שכזה - הוא גם עשוי לגרום לנזק בשקע עצמו וכן הסיבה הבלתי נמנעת: בלאי.

היכן מתקנים שקע טעינה למחשב מקבוק?

תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק לא יכול להיעשות על ידי רופא המשפחה שלכם בדיוק באותה מידה שהוא לא יכול להיעשות במעבדת מחשבים חובבנית או מעבדה שאינה מתמצאת בתיקון מחשבים ניידים. על פניו נראה שכל המחשבים עשויים מאותם החומרים וכל הטכנאים יודעים לבצע את הנדרש גם במחשבים נייחים וגם במחשבים ניידים; אולי ישנם כמה מחוננים בדור שאכן מסוגלים להתחבר טכנית לכל מכשיר שנופל לידיהם, אך מאחר שאין חכם כבעל ניסיון זהו משפט שקביל לכל תחום בחיים, מומלץ מאוד לגשת לעסק שההתמחות שלו תואמת את התקלה לשמה פניתם אליו.

כמה עשוי לעלות תיקון שקע טעינה למחשב מקבוק?

תשובה לשאלה זו יכולה להינתן בשליפה מהמותן רק אם היינו מתקנים מחשבים במערב הפרוע ומאחר שלא זה המצב ועד לבדיקת מצב המטען שלכם לאשורו, היינו מציעים לכם שלא תתפתו לקבל הצעות מחיר באמצעות אתרים מבלי שהמחשב שלכם עבר בדיקה קפדנית למציאת התקלה. אנו  יכולים לציין בפניכם שלא מדובר בעסק מאוד זול אבל גם לא ממש צריכים למשכן את הבית בשל כך. ואם זה גורם לכם לחייך (ואפשר גם שלא) נייעץ לכם עיצה ידידותית: תהיו קצת יותר נחמדים למחשב שלכם. אמנם נכון שלא תמיד תיקון שקע מטען למחשב מקבוק של אפל נעוץ בעובדת היותכם חסרי דעת שמושכים למחשב במטען כמו ילדים קטנים שמושכים לכלבלב בזנב. אבל אם עדין לא חלפה שנה מאז רכשתם את המחשב שלכם ואתם כבר נמצאים בחיפוש אחר מעבדת תיקונים, סביר להניח שביטוח הרכוש הפרטי שלכם יעלה לכם הרבה פחות בחישוב לטווח רחוק. ואם בכל זאת אתם מאלו שממהרים להפנים לקחים, אתם בהחלט מוזמנים להגיע עם המחשב אלינו ולהיות בטוחים שתיקון השקע הבא יהיה רק בעוד מספר שנים. 

נכתב בתאריך 30/12/2015 מאמרים טכנים לתיקון מחשב נייד 4718

בלוג קטגוריות

ארכיון מאמרים